blog

HIDRATAREA ÎN SEZONUL CALD

În sezonul cald, mai mult ca oricând, e necesar să ne hidratam suficient, astfel încât țesuturile corpului să nu aibă de suferit.

Hidratarea are numeroase funcții, printre care reglarea temperaturii corpului şi a tensiunii, buna funcționare a creierului dar şi transportul oxigenului către celule. Un aport suficient de apa este, totodată, esențial pentru buna funcționare a rinichilor.

Apa reprezintă mai mult decât jumătate din greutatea unei persoane. Pierdem însă din aceasta când respiram, când transpiram, când folosim toaleta, iar când zilele sunt foarte călduroase, pierderile sunt si mai mari.

De aceea trebuie să ne asigurăm că apa pierdută este înlocuită, astfel încât să nu ajungem să suferim de deshidratare care ne poate crea serioase probleme de sănătate.

Cum știi că eşti deshidratat?

Deshidratarea încetinește procesul digestiv dar duce şi la apariția altor simptome precum: uscăciune gurii, urina închisă la culoare şi în cantitate mică, oboseală, somnolenţă, dureri de cap, stări de confuzie, amețeli.

În cazuri grave, deshidratarea poate să ducă până la pierderea cunoștinței.

Setea excesivă este primul semn al deshidratării.

Persoanele care au un grad ridicat de risc la deshidratare:

  • vârstnicii,
  • cei care fac efort fizic intens,
  • persoanele care suferă de anumite boli cât şi cele care nu beau suficientă apă.

Când trebuie să crești aportul de apă:

  • Daca ai pietre la rinichi sau infecție a vezicii urinare, este foarte important sa nu uiți de cei doi litri de apă pe zi.
  • În cazul în care: ai febra, diaree, ai vomitat, ești însărcinată, mergi la sport, ori ești obligat să stai afară pentru o perioadă mai lungă, în căldură, dacă ești la cură de slăbire, dacă alăptezi.
  • O persoana care transpiră în exces are nevoie de asemenea, de un consum mai mare de lichide.

Unele boli, precum diabetul şi afecțiunile inimii, solicită, de asemenea o hidratare adecvată, de aceea trebuie să ai grija să bei apă. Dacă faci tratamente cu diuretice este un alt motiv pentru care să te hidratezi. Pe lângă apa, sucurile de fructe, laptele si ceaiurile sunt, de asemenea, de ajutor ca sa te hidratezi.

Dacă în mod normal o persoana are nevoie de opt pahare de apă pe zi, în aceste condiții poate fi nevoie de până la 12 pahare, astfel încât să fii sigur că te hidratezi suficient.

5 sfaturi pentru o hidratare corectă pe timp de caniculă:

  1. tine o sticlă de apă cu tine pe tot parcursul zilei;
  2. daca nu îţi place apa simplă, poți adăuga suc de lămâie;
  3. când faci sport, bea apa înainte, în timpul şi după ce termini exercițiile;
  4. când îţi este foame, mai ales pe timp de caniculă, bea şi apă. De multe ori setea poate fi confundata cu foamea. Dacă ești la cura de slăbire, cu atât mai bine, căci apa te poate ajuta să slăbești, deoarece creşte senzația de sațietate si mănânci mai puţin;
  5. daca îţi este greu sa bei apa pe timpul zilei, bea măcar la micul dejun, de fiecare data când iei cate o gustare si in timpul meselor.

Dr. Simona Bodea – Medic medicina interna, competent in ecografie generala, diabet, nutriție şi boli metabolice, Centrul Medical Medsan

Leave a Reply

Your email address will not be published.