• 28 AUG 17
    • 0

    Cum ne influenteaza organismul schimbarile bruste de temperatura ?

    Corpul nostru este programat sa isi mentina o temperatura constanta. De aceea, atunci cand exista variatii de temperatura, intra in functiune mecanismul de termoreglare, pentru a nu se supraincalzi (atunci cand ne expunem la temperaturi ridicate) sau pentru a nu intra in hipotermie (atunci cand ne expunem la temperaturi scazute).
    Aceste adaptari, atunci cand sunt bruste si repetate reprezinta un stres pentru organism, care este nevoit sa reactioneze si sa isi consume din resurse, pentru a-si mentine temperatura la un nivel constant. Variatiile bruste de presiune atmosferica influenteaza si ele organismul si astfel apar durerile reumatice, migrenele sau indispozitia.
    Astfel, cele mai afectate sunt:

    • Sistemul cardio-vascular, pentru ca pot aparea cresteri sau scaderi bruste de tensiune ori batai neregulate ale inimii (palpitatii).
    • Muschii. Atunci cand ne deshidratam si pierdem electroliti, pot aparea crampe musculare sau carcei.
      Cand este frig, organismul incearca sa se incalzeasca, iar acest lucru se intampla prin cresterea tonusului muscular (frisonul).
    • Aparatul respirator, pentru ca putem simti dificultati de respiratie, mai ales atunci cand este foarte cald si umed.
      Tot in efortul de a se adapta, atunci cand este cald, vasele de sange din periferie (maini, picioare) se dilata excesiv, pentru a amplifica efectul de racire a corpului, ceea ce duce la senzatia de maini si picioare umflate.

    Sfaturi pentru a intari imunitatea organismului si a-l ajuta sa lupte mai usor cu aceste schimbari de presiune si temperatura:
    Efortul organismului de a-si mentine temperatura constanta influenteaza direct capacitatea de aparare a corpului nostru, adica imunitatea.
    Chiar daca suntem in plina vara, imunitatea nu trebuie neglijata. Iar pentru ca organismul nostru sa fie cat mai bine aparat, trebuie urmate cateva reguli generale:
    – hidratare corespunzatoare (minimum 2 l de lichide pe zi),
    – miscare zilnica (cel putin 30 de minute),
    – cel putin 7 ore de odihna in fiecare noapte,
    – alimente de calitate, care sa aduca nutrientii de care are nevoie organismul, nu doar calorii.

    Leave a reply →

Leave a reply

Cancel reply

Photostream